محل تبلیغات شما

فیلتر های سوخت

آب و مواد خارجی و آلودگی ها ممکن است در طول مراحل حمل و نقل، انبارداری ونیز هنگام استفاده (داخل باک موتور) وارد سوخت شده و آن را آلوده سازند. همچنینخود سوخت نیز دارای ناخالصی ها و مواد بسیار ریز میکروسکپی است. اندازه این موادممکن است به حدی ریز و کوچک باشد که با چشم دیده نشوند. از آنجائیکه تلرانس بینقطعات سیستم سوخت رسانی بسیار کم و حدود ۰۰۱/۰ تا ۰۰۲/۰ میلی متر است (تلرانس بینپلانجر و بارل یا سوزن انژکتور با سوخت پاش )، لذا ورود هر گونه ناخالصی و آلودگیهای ریز و درشت باعث صدمه رساندن و فرسایش سریع این قسمت ها می شود .همچنین ورودآب نیز به این قسمت ها موجب زنگ زدگی و فرسایش قطعات ظریف سیستم سوخت رسانی خواهدشد. وجود آب و ناخالصی ها در سوخت باعث نا منظم کار کردن موتور، نشر دود از اگزوزو کاهش توان موتور نیز می شوند. به همین دلیل در سیستم های سوخت رسانی از فیلتر هایا تصفیه کننده ها برای جدا کردن آلودگی ها از سوخت استفاده می شود.اکثر فیلتر هایتصفیه کننده سوخت دیزل از نوع کاغذی هستند. قسمت تصفیه کننده این فیلتر ها از یکنوع کاغذ مخصوص ساخته شده است و برای افزایش سطح موثر فیلتر اسیون، آن را به صورتچین دار ساخته و در داخل محفظه فی قرار داده اند. اندازه قطر منافذ کاغذ از ۲ تا۱۵۰ میکرون بسته به نوع کاربری فیلتر متفاوت است. البته فیلتر ها در انواع دیگریمانند پنبه ای نمدی، و یا پارچه ای نیز وجود دارند که امروز ساخت و استفاده ازآنها بسیار کم می باشد.

فیلتر سوخت دیزل ژنراتورهای کامینز                                                      CUMMINS FUEL FILTER

FF5074.FF5114.FF202.FF105D

فیلترهای سوخت دیزل ژنراتورهای پرکینزPERKINS FUEL FILTER                              

130366120.PERKINS.FF5114.FF167.26561117.2656F843.2656F501.26560143.26560145

 فیلتر سوخت دیزل ژنراتورهای ولوو پنتاVOLVO PENTA FUEL FILTER                          

 3825133. 819384. 20514654. 815997520549350 20430751. 8193841

 

طرز کار فیلتر های کاغذی

در این فیلتر ها ، سوخت پس از ورود به داخل و بالای محفظه فیلتر ، وارد آن شدهو از سوراخ و منافذ ریز روی کاغذ عبور می کند. ناخالصی های سوخت چون بزرگتر ازسوراخ های کاغذ هستند روی آن گیر کرده و سوخت که دارای مولکول های ریزتری است ازداخل منافذ عبور می کنند. سوخت های عبوری وارد قسمت پایین فیلتر شده و از طریقاستوانه مرکزی فیلتر به سمت بالای آن و دریچه خروجی حرکت می کنند

فیلتر های کاغذی در دو نوع یکپارچه یا یکبار مصرف و با المنت قابل تعویض ساختهمی شوند. در فیلتر های با المنت قابل تعویض، جسم یا همان المنت فیلتر قابل جدا شدنبوده و در هنگام سرویس ها فقط المنت تعویض یا تمیز می شود. برخی فیلتر های کاغذیدر روی یک محفظه شیشه ای قرارداده شده اند. بدنه این فیلتر شفاف بوده و سوخت داخلآن نمایان است و به راحتی می توان تمیزی و یا گرفتگی آن را مشاهده نمود. همچنیناین فیلتر ها از سطح فیلتر اسیون بالایی برخوردار می باشند. فیلتر برخی موتورهایجاندیر از این نوع است (فیلتر های ساخت استاندین)

طراحی و آرایش قرار گیری فیلتر ها در مدار سوخت رسانی

فیلتر ها بسته به نوع و قدرت موتور و میزان سوخت درخواستی آن، مورداستفادهقرار می گیرند، به همین دلیل در موتورهای مختلف از فیلتر های با اندازه های مختلفاستفاده می شود. اندازه یا سایز فیلتر ها براساس سطح فیلتر اسیون آنها می باشدمثلاً در موتورهای با تعداد سیلندرهای کم و قدرت پایین از یک فیلتر با اندازه کوچکاستفاده می شود زیرا مقدار سوخت مصرفی و یا درخواستی موتور کم بوده و این فیلترتوانایی تصفیه این مقدار سوخت را دارد.در موتورهای بزرگتر ممکن است از یک فیلتربزرگ و یا دو فیلتر (دو قلو ) استفاده شود.

در فیلتر های دوقلو سوخت از دو طریق واردفیلتر ها شده و تصفیه می شود:

۱- به طریقه موازی: در این روش سوخت وارد شده به دو مسیر مستقیم تقسیم شده کههر کدام به یکی از فیلتر ها وارد شده و از آن خارج می شوند. سوخت تصفیه شده هر دوفیلتر در کانال خروجی به هم متصل می شوند.

۲- به طریقه سری: در این روش همه سوخت مورد نیاز موتور، ابتدا وارد فیلتر اولشده و پس از عبور و تصفیه از این فیلتر وارد فیلتر دومی می شوند. سوخت پس از عبورو تصفیه از فیلتر دومی وارد مدار تغذیه پمپ انژکتور می شوند.

در فیلتر های دو مرحله ای سری ممکن است هر دو فیلتر از یک جنس و اندازه ودارای قطر منافذ یکسان باشند، اما در برخی طرح ها فیلتر اولیه دارای اندازه بزرگترو قطر منافذ بزرگ است (حدود ۳۰ تا ۱۵۰میکرون). این فیلتر برای گرفتن و عاری کردنسوخت از ذرات بزرگ است. فیلتر دومی یا ثانویه دارای اندازه کوچکتر و قطر منافذریزتر (حدود ۲ تا ۵ میکرون)می باشد. این فیلتر ذرات و ناخالصی های بسیار ریزی کهاز فیلتر اولیه عبور کرده اند را گرفته و عمل تصفیه نهایی سوخت را انجام می دهد.در برخی از طرح های سوخت رسانی ، فیلتر اولیه سوخت قبل از پمپ اولیه و در مسیرمکشی آن قرار دارد و فیلتر ثانویه بعد از پمپ اولیه قرار می گیرد.

انواع دیگر فیلتر های سوخت

۱- فیلتر آب گیر

فیلتر آب گیر دارای یک پیاله یا کاسه شیشه ای در قسمت پایین خود است. ازآنجایی که ذرات و مولکول های آب درشت تر و سنگین تر از مولکول های سوخت می باشند،لذا هنگام ورود به فیلتر از منافذ ریز آن عبور نکرده و وارد قسمت پایین فیلتر میشوند . آب های وارد شده به این قسمت به دلیل سنگین تر بودن از سوخت در قسمت پایینپیاله نشست می کنند. هنگام سرویس های روزانه و هنگام کار موتور، آب در داخل پیالهشیشه ای به صورت گلوله های قهوه ای رنگ به راحتی قابل رویت بوده و با باز کردن پیچتخلیه می توان آنها را خارج نمود.

۲- فیلتر جمع آوری رسوبات

طرز کار و عملکرد این فیلتر نیز همانند فیلتر آب گیر است. فیلتر دارای یک کاسهرسوب عمیق می باشد. رسوبات و آب های موجود در سوخت، پس از گرفته شدن توسط فیلتر هابه علت سنگین بودن وارد قسمت پایین پیاله می شوند. رسوبات و آب های جمع آوری شدهرا می توان با بازکردن پیچ تخلیه خالی نمود.

۳- فیلتر با سنسورهشدار آب

در برخی فیلترها که فاقد پیاله شیشه ای هستند و یا بازدید پیاله آب گیر فیلتربه آسانی ممکن نیست، از یک سنسور الکتریکی هشدار دهنده وجود آب در پیاله فیلتر وسیستم سوخت رسانی استفاده می شود. سنسور یا حسگر وجود آب ، از طریق جریان الکتریکیباتری کار می کند ودر پایین پیاله جمع آوری آب فیلتر نصب می شود. در صورت وجود آبدر پیاله فیلتر ، المنت سنسور تحریک شده از طریق جریان الکتریک

لامپ یا بوق هشدار دهنده وجود آب را روشن کرده و راننده یا اپراتور را از وجودآب در پیاله فیلتر آگاه می کند. در این صورت باید آب موجود در پیاله را تخلیهنمود.

۴- فیلتر های مجهز به هشدار دهنده گرفتگی

در این فیلتر ها یک کلید الکتریکی در قسمت بالای فیلتر و ورود سوخت قرار دارد.این کلید هنگام معمول بودن فشار سوخت ورودی در این قسمت از فیلتر، تحت فشار فنر خودبسته بوده و جریان الکتریکی هشدار قطع می باشد. حال اگر منافذ فیلتر گرفته شوند،جریان عبور سوخت از آنها به سختی صورت می گیرد این عمل باعث افزایش فشار(از جانبپمپ اولیه )در قسمت خروجی سوخت می شود . در اثر افزایش فشار بیش از حد معمول،سوپاپ به فشار فنر کلید الکتریکی غلبه کرده و جریان الکتریکی را برقرار می سازد.این برقراری جریان الکتریکی لامپ هشدار گرفتگی فیلتر را در پشت داشبورد رانندهروشن می سازد که در این هنگام باید نسبت به تعویض فیلتر ها اقدام کرد.

۵- فیلتر های مجهز به گرمکن سوخت

در برخی موتورها پیشرفته و جدید از یک گرمکن سوخت ورودی به فیلتر استفاده شدهاست. این گرمکن ها توسط برق باتری (۱۲ یا ۲۴ ولت ، ۱۰۰ الی ۱۵۰ وات )کار می کنند.وظیفه گرمکن ها، گرم کردن سوخت ورودی به فیلتر هنگام پایین بودن درجه حرارت آناست. طرز کار این گرمکن ها بدین ترتیب است که وقتی درجه حرارت سوخت بیش از حداستاندارد عبور از فیلتر ومدارسوخت رسانی پایین باشد(در هوای سرد و زیر صفر وهنگامی که سوخت درآستانه یخ زدن و یا یخ زده است)، سنسور گرمکن جریان الکتریکی رابه المنت گرمکن برقرار می کند. المنت گرمکن در این هنگام داغ شده(در حدمعقول) و باعبور سوخت از اطراف آن باعث بالا بردن درجه حرارت و روان شدن آن می گردد. بدینترتیب از تشکیل کریستال های یخی و یا یخ زدن کامل سوخت جلوگیری شده و سوخت بهراحتی از فیلتر و لوله های سوخت رسانی عبور می کند مقدار گرم شدن وطول کار گرمکن،بستگی به درجه حرارت سوخت و تشخیص آن از سوی سنسور دارد. با رسیدن درجه حرارت سوختبه حالت عادی، سنسور تحریک شده و دستور قطع و پایان کار المنت را می دهد. اینگرمکن ها ممکن است در قسمت بالای فیلتر یا کنار قرار گیرند.

۶- فیلتر دارای صفحه پیش صافی

در برخی فیلترها ، در قسمت ورود سوخت به فیلتر اصلی و در قسمت بالای آن، یکصفحه فیلتر کننده با قطر منافذ حدود ۱۵۰ میکرون تعبیه شده است. این پیش فیلتر ذراتو ناخالصی های بزرگ سوخت را قبل از ورود آن به فیلتر اصلی جدا می کند. این فیلتررا هنگام سرویس ها ودر صورت گرفتگی می توان به راحتی از روی فیلتر باز کرده (محفظهآن به صورت پیچی روی فیلتر بسته می شود) و تمیز یا تعویض نمود.

۷- فیلتر مجهز به پمپ کمکی دستی

در برخی موتورهای جدید ، از فیلتر های سوخت مجهز به پمپ مقدماتی دستی در رویآنها استفاده شده است. از این فیلتر برای هوا گیری سریع و راه انداختن جریان سوختدر فیلتر و سیستم سوخت رسانی هنگام سرویس و تعویض فیلتراستفاده می شود. یا به کارانداختن این پمپ، جریان سوخت از طرف مکشی یا ورودی فیلتر کشیده شده و به داخلفیلتر و مدارسوخت رسانی پمپ می شود که باعث خالی کردن هوا یا هوا گیری سریع فیلترسایر قسمت ها می گردد.

۸- فیلترهای دارای پمپ کمکی

این پمپ به عنوان یک پمپ مکمل و کمکی پمپ اولیه بروی فیلتر قرار می گیرد. پمپهنگام پایین بودن فشار مدار سوخت رسانی (قبل از پمپ انژکتورو مابین پمپ اولیه وپمپ انژکتور)، به صورت الکتریکی به کار افتاده و مقدار افت جریان و فشار سوختراجبران می کند. یکی از حالت های کم بودن فشار سوخت، هنگام استارت و ابتدای روشنشدن موتور است. در این هنگام پمپ به کار افتاده و تا رسیدن فشار مدار به حد عادیکمبود فشار را تامین می کند. این عمل پمپ کمکی به سریع روشن شدن موتور و کاهشآلاینده های خروجی کمک می کند.

 


33953461 (9821+)TEL

36614019(9821+)FAX




DIESEL GENERATOR 

POWER SOLUTIONS  

customized ENERGY 

 

 برای مشاهده اطلاعات تماس کلیک کنید


  •   33953461

      36614019

    INFO@SHRPISHRO.COM

    WWW.SHRPISHRO.COM



  • ریان پیشرو دیزل

    شرکت فیلیتگارد فیلتر

    نمایندگی فیلیتگارد فیلتر

    فیلتر هوا دیزل ژنراتور

    فیلتر ,سوخت ,های ,ها ,آب ,پمپ ,فیلتر های ,فیلتر ها ,این فیلتر ,می شود ,سوخت رسانی ,قسمت بالای فیلتر ,قسمت پایین پیاله ,قسمت پایین فیلتر

    مشخصات

    برترین جستجو ها

    آخرین جستجو ها

    angle35 nieverriti Choose the MLB Wholesale Cleveland Indians Jerseys in Official Jerseys Online Store. کانون ریاضی گیلان(خانه ریاضی رشت) بروزترین مطالب برای بهترینها thinrequatfast قطعه گمشده ورزش ایران و جهان , بیوگرافی (زندگی نامه) بازیکنان فوتبال ایران و جهان Vivian's blog فلزیاب