محل تبلیغات شما

فیلتر های هوا

هوایی که توسط موتور تنفسمی شود حاوی گرد و خاک و ذرات معلق دیگری است که به تدریج با واردشدن به داخلموتور ، موجب آسیب دیدگی جدی آن خواهد شد (گیر کردن سوپاپ ها ، خاک گرفتگی اطرافسوپاپ ها ،خط و خراش دیواره سیلندر و پیستون ها و……) در موتورهای کشاورزی صنعتی وراهسازی که در شرایط گرد و غبار و نامناسبی کار می کنند،

تصفیه هوای ورودی به موتوراهمیت بیشتری پیدا می کند و با ورود کمترین مقدار آلودگی به داخل سیلندر ها بهمرور سبب آسیب جدی به آنها خواهد شد. به طور مثال یک موتور چهار سیلندر در ۱۰ ساعتکاری حدود ۳۲۸۰ کیلوگرم هوا مصرف می کند که وجود فیلتر ها و تصفیه کننده های هوارا تصدیق می کند.

پیشصافی

اکثراً موتورهای تراکتور وماشین های کشاورزی و صنعتی دارای یک پیش صافی در ابتدای ورودی هوای موتور هستند.

پیش صافی دارای کاسه ایپلاستیکی شفاف است که توسط درب آن محصور می گردد. قسمت ورود هوا به پیش صافی ازپره های مورب ساخته شده است و لوله مکش هوای موتور در وسط ان قرار می گیرد. با مکشهوا از لوله اصلی ، هوا توسط پره های مورب در داخل کاسه حالت گرد بادی پیدا میکند. حالت گرد بادی موجب برخورد گردو خاک و ذرات درشت به بدنه کاسه می شود و آنهادر داخل کاسه سقوط کرده و باقی می مانند و هوای نسبتاً تمیز وارد صافی می گردد. دربرخی از موتورهای تراکتور و کمباین ، در ورودی پیش صافی یک توری نیز وجود دارد کهذرات درشت (مانند کاه و کلش و…) را می گیرد. کاسه پیش ساخته صافی را هنگام وجودو پر بودن گرد و خاک بایستی تخلیه نمود، ولی در برخی از موتورها این پیش صافیدارای خاصیت خود تمیز کن است (مسی فرگوسن ۳۹۹ ). گاز های خروجی اگزوز باعث ایجادیک خلاء نسبی در داخل لوله رابط بین پیش صافی و اگزوز می شود که موجب کشیدن وراندن گرد و خاک و مواد خارجی به بیرون از اگزوز میشود.

صافیروغنی

از این فیلتر ها (یا صافیها ) در برخی از موتورهای دیزل استفاده شده است. طریقه کار این فیلتر ها براساسگرفتن و غرق کردن گردو خاک داخل روغن است.

فیلتر دارای یک صافی اولیهو ثانویه است و در قسمت پایین آن کاسه یا ظرف روغن وجود دارد. با مکش موتور، هوااز لوله مرکزی وارد انتهای فیلتر شده و به کاسه روغن برخورد می کند. برخورد هوا بهکاسه روغن مقداری زیادی از گرد و خاک و کثافات آنرا می گیرد، چرا که این ذراتمعمولاً سنگین تر بوده و در داخل روغن گیر می کنند. گرد و خاک و ناخالصی های دیگرتوسط فیلتر اول و دوم گرفته می شوند و هوای پاک و تصفیه شده وارد موتور می شود.

صافیخشک

عضو اصلی این نوع صافی هایک فیلتر کاغذی باسوراخ های بسیار رریز است که وظیفه تصفیه هوا رادارد. جنس کاغذفیلتر از یک نوع کاغذ مخصوص بوده که برای افزایش سطح فیلتراسیون ، آنرا به صورتچین دار می سازند.

صافی های خشک در موتورهایمختلف در انواع و سایز های گوناگون به کار برده می شوند ، مثلا صافی یک موتور کوچکتک و دو سیلندر دارای سطح کم و اندازه کوچک است

چگونگی کار صافی های خشکچنین است: با مکش موتور ، هوا از لوله ورودی با سرعت بالایی وارد صافی می گردد.هوا پس از ورود به پره های مورب در ابتدای فیلتر برخورد کرده و حالت گردبادی پیدامی کند. هوا با حالت گرد بادی و سرعت بالا به دور عضو یا المنت اصلی فیلتر چرخیدهو از طریق مکش موتور به سطح داخلی فیلتر کشیده می شود. گردش هوا به دور فیلتر موجبجدا شدن مقداری از گرد و خاک بر وی آن شده که در انتهای فیلتر(کاسه گرد گیر)جمع میشوند.ذرات باقیمانده گردو خاک توسط منافذ ریز فیلتر گرفته می شوند و هوا با ورودبه سطح داخلی فیلتر، از فیلتر ایمنی نیز گذشته و از طریق لوله خروجی وارد موتور میشود.

در برخی موتورهای بزرگ وسنگین، معمولاً از دو المنت یا صافی استفاده می شود.المنت دومی کوچکتر بوده و بهعنوان عضو ایمنی و تکمیلی استفاده می شود، یعنی ذراتی که از صافی اصلی عبور کنندتوسط این صافی گرفته می شوند. این صافی ها عمل تصفیه هوا را بهتر و مطمئن تر(بیشتر از ۹۹%)انجام می دهند.

قسمت گرد گیر صافی داراییک لاستیک پلاستیکی شکاف دار (گلابی لاستیکی ) است که با فشردن آن و باز شدن شکاف، گردو خاک داخل گرد گیر به بیرون ریخته می شود. در موتور تراکتورها ، کمباین ها وماشین های راهسازی جدید قسمت گرد گیر توسط یک مجرا به خروجی اگزوز متصل شدهاست.گازهای خروجی اگزوز موجب کشش و تخلیه گرد و خاک داخل گردگیر می شوند و حالتخود تمیز کنی را به وجود می آورد.

در موتورهایی با طرح صافیخشک از یک هشدار دهنده گرفتگی صافی استفاده می شود که گرفتگی و زمان سرویس صافی هارا نشان می دهد، کلید یا حسگر الکتریکی هشداردهنده ، در خروجی فیلتر یا ورودی خوایموتور نصب شده است. با گرفتگی فیلتر ، در لوله ورودی موتور یک مقاومت جریان هوا یاخلاء ایجاد می شود که باعث تحریک کلید و روشن کردن چراغ مربوط در داشبورد رانندهخواهد شد.

در برخی از طرح ها یک آمپریا نشانگر وجود دارد که در حقیقت یک خلاء سنج می باشد.

در برخی دیگر از موتور ها(معمولاً موتورهای ثابت) از یک نوع دیگر نشانگر گرفتگی استفاده می شود. این نشانگرنسبت به میزان خلاء یا فشار هوای ورودی موتور تحریک می شود. با افزایش میزان خلا،غبار نما یا نشانگر تحریک شده و نوار قرمز رنگ آن ظاهرمی شود که زمان سرویس صافیرا هشدار می دهد.

اگزوز

وظیفه اگزوز هدایت گازهایخروجی از سیلندرها به بیرون و کاهش صدای این گازها است. اگزوز ها از یک صدا خفه کنو لوله خروجی تشکیل شده اند.

صداخفه کن یا انباره اگزوز

صدا خفه کن یک محفظهاستوانه ای گرد یا بیضی می باشد که در داخل خود دارای صفحات و لوله های سوراخ داراست. لوله های داخل صدا خفه کن به دو صورت جریان مع و مستقیم یا یکسره وجوددارند.لوله های سوراخ دار داخل صدا خفه کن به تعداد زیادی موجود دارند تا سطح بیشتریرا برای صدا گیری ایجاد کنند. در برخی صدا خفه کن ها داخل انبار اگزوز از موادنسوز نیز پر می گردد

 

 

CUMMINS AIR FILTER                        فیلتر هوای دیزل ژنراتورهای کامینز

VOLVO PENTA AIR FILTER             فیلتر هوای دیزل ژنراتورهای ولوو                

PERKINS AIR FILTER فیلتر هوای دیزل ژنراتورهای پرکینز                        

 

  •   33953461

      36614019

    INFO@SHRPISHRO.COM

    WWW.SHRPISHRO.COM



  • شرکت فیلیتگارد فیلتر

    نمایندگی فیلیتگارد فیلتر

    فیلتر هوا دیزل ژنراتور

    صافی ,فیلتر ,هوا ,یک ,گرد ,موتور ,می شود ,گرد و ,و خاک ,پیش صافی ,در برخی

    مشخصات

    برترین جستجو ها

    آخرین جستجو ها

    مرکز فروش مستقیم و بی واسطه مخازن پلی اتیلن نحوه محاسبه حمل خاک در فهرست بها ابنیه وراه همرهان محبت ... هر آنچه میخواهید به رایگان دریافت کنید lareatnimo scamexsayrac nonsfireape ONLIN دانلود رایگان و همکاری در فروش